Alkeiskurssit

Joogan alkeiskurssilla opetellaan rentoutumista ja tutustutaan hathajoogan perusliikkeisiin, asentoihin ja omaan hengitykseen, ja harjoitellaan liikkeiden ja hengityksen yhdistämistä.  Helppoja liikkeitä tehdään selin- ja päinmakuulla, seisten ja istuen. Hitaasti ja keskittyen tehty harjoitus parantaa keskittymiskykyä ja rauhoittaa mieltä. Liikkeet vetreyttävät kehoa ja vaikuttavat kokonaisvaltaisesti kehon ja mielen hyvinvointiin. Sopii niin notkeille kuin jäykille!

Alkeis-jatkokurssilla jatketaan perehtymistä hathajoogan perusteisiin monipuolisten liikkeiden ja liikesarjojen avulla. Rentoutumisen myötä opitaan hellittämään ja mielikin rauhoittuu. Harjoitellaan kehon ja mielen havainnointia joogaharjoituksen aikana, jolloin tietoisuus omasta kehosta ja hengityksestä lisääntyy. Alkeis-jatkokurssi tarjoaa inspiraatiota myös pidempään jooganneille, jotka voivat keskittyä mm. hengitystaukoihin ja pidempiin viivähdyksiin asennoissa.  

Jatkokurssit

Jatkokurssit on tarkoitettu jo pidempään jooganneille. Harjoitukset koostuvat rauhallisista liikkeistä, liikesarjoista ja asennoista, jotka tehdään keskittyneesti ja tietoisesti, kiinnittäen huomiota omaan luonnolliseen hengitykseen. Harjoituksiin sisältyy pysähtymisiä, liikkumattomuutta, kehon, mielen ja hengityksen havainnointia. Hienovarainen harjoitus vie kohti mielenrauhaa ja hoitaa kokonaisvaltaisesti kehoa ja mieltä. 

Harjoituksen kulku: Hathajoogatuntien alussa rentoudutaan ja virittäydytään harjoitukseen, jonka jälkeen kehoa lämmitellään ja valmistellaan monipuolisesti, jotta löytyisi valmius pysähtyä hetkeksi jooga-asentoihin. Lyhyen paluuosion jälkeen hiljennytään vastaanottamaan koko harjoituksen vaikutuksia selinmakuulla ja/tai istuen. 

Äitiysjooga

Äitiysjoogaan voi tulla koska tahansa raskausaikana, aikaisempaa joogakokemusta ei tarvita. Kurssilla harjoitellaan tietoista rentoutumista ja tehdään lempeitä hathajoogaharjoituksia omaa oloa ja jaksamista kuunnellen. Äitiysjoogaan voi osallistua kertamaksulla, 5 kerran kortilla tai maksamalla koko kurssimaksun. Parhaan hyödyn äitiysjoogasta saat osallistumalla kurssille mahdollisimman säännöllisesti. 

Kesäjooga

Kaikille sopivaa Kesäjoogaa järjestetään touko-elokuussa. Teemme kehon ja mielen rentoutusharjoituksia ja vetreytämme kehoa rauhallisten liikkeiden ja liikesarjojen avulla. Harjoittelemme myös hathajoogan klassisia asanoita/asentoja lempeästi ja oman kehon rajoja kuunnellen. Tietoinen ja kiireetön joogaharjoitus auttaa hellittämään kehon ja mielen jännityksiä ja löytämään mielenrauhaa, rentoutta ja kokonaisvaltaista hyvää oloa. 

Sunnuntaijooga

Sunnuntaijoogassa rentoudutaan ja hoidetaan kehoa ja mieltä viikon päätteeksi. Se on kaikille sopiva rauhallinen joogatunti, jossa tehdään lempeän kokonaisvaltaista hathajoogaharjoitusta. Voit osallistua sunnuntaijoogaan kertamaksulla, 5 kerran kortilla tai maksamalla koko kurssimaksun. 

Selkäjooga

Selkäjoogassa vahvistetaan keskikehon lihaksia, lisätään selän liikkuvuutta ja venytellään kireitä lihaksia lempeästi joogan menetelmin, hengityksen kannattelemana. Tavoitteena on vähentää selkäkipuja ja antaa kurssilaisille keinoja oman selän kunnon ylläpitämiseen. Aikaisempaa joogakokemusta et tarvitse, helpot liikkeet sovitetaan jokaisen kurssilaisen edellytysten mukaan.

Luova kirjoittaminen ja jooga

Joogan ja luovan kirjoittamisen yhdistelmää voit tulla kokeilemaan juuri sellaisena kuin olet. Sinulla ei tarvitse olla kokemusta kummastakaan lajista, eikä sinun tarvitse olla notkea, taitava tai erityisen luova. Kirjoitamme lyhyitä kirjoitusharjoituksia ja otamme rennosti. Harjoittelemme hellittämään ja hengittämään sekä matolla että kynä kädessä. Voit kirjoittaa vain itsellesi tai jakaa kokemaasi muiden kanssa. Omat kirjoitusvälineet, jooga-alusta ja vesipullo mukaan. Kurssin vetäjänä toimii jooganohjaaja/sanataideohjaaja Thua Aalto.

Äiti-vauvajooga

Äiti-vauvajoogatunnit on suunniteltu tukemaan äidin vointia vauva-arjessa, ja toteutetaan mukana olevien vauvojen ehdoilla. Tunneilla tehdään myös joitakin asanoita ja vauvahierontaa vauvalle. Tunnit ovat suoritusvapaa hetki äidille ja vauvalle, ja tavoitteena on saada äiti ja vauva nauttimaan toisistaan ja joogasta. 1-8 kk ikäinen vauva on tunnille sopivimman ikäinen. Mukaan tarvitset joogamaton, mukavat vaatteet molemmille, mahdollisesti viltin tai muun peiton vauvalle sekä vesipullon.